Opbyg værdier gennem værdier

Fred Kofman har skrevet bogen Conscious Business – How to build value through values. Han skrev bogen I 2006 og bogen vandt prisen Nautilus Gold Award I 2009. Det siges at der findes to typer mennesker. Dem der har læst bogen og dem der bør skynde sig at gøre det. Bogen er meget anmelder rost, og den har bestemt nogle gode teorier. De første kapitler er uden tvivl de mest interessante.

Conscious business

Bogen tager sit udgangspunkt i at bevidstheden er den vigtigste kilde til organisatorisk udvikling. Heri skal du finde din passion og udtrykke dine værdier gennem bevidst arbejde og stræben efter lykke. Resultatet vil være ekstraordinære resultater skabt i fællesskabets solidaritet.

De beskrevne teknikker vil hjælpe dig til at blive hovedpersonen i dit eget liv, hvordan du bedre lykkes med succes og hvordan du med klar kommunikation både kan fortælle din egne sandhed og fremkalde sandheder hos modparten. En stor del af bogen beskriver teorier i detaljer, så man bliver lidt træt 🙂 Teorien er at du kan argumentere på følelser. Det er naturligvis sandt men det forudsætter at modparten har læst den samme bog, eller i øvrigt er god til at bruge sine følelser i sit erhverv.

Opret kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *